素数大富豪アドベンチャーPrimeQK Adventure
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あなたは素数の秘宝を求めて素数の町にやってきた。冒険の始まりだ!
難易度選択
お散歩
冒険
熟練者
You have arrived in the Prime Town in search of the Treasure of Primes.
The adventure begins!
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Picnic
Adventure
Expert
素数の町へようこそ!Welcome to the Prime Town!
休憩するTake a break
町の住民から情報を集めるGather information from the town residents
数学者の書庫に向かうGo to the Mathematician's Archives
素数大富豪協会を訪れるVisit the PrimeQK Association
素数の迷宮に挑戦するChallenge the Prime Maze
町の住民から素数大富豪の勝負を挑まれた!
You've been challenged to a PrimeQK match by the town residents!
よっしゃ!Alright!
結構ですNo, thanks
ぐは!やるな!
素数の迷宮の入り口を教えてやろう!
(素数の迷宮に挑戦することができるようになりました。)
Wow! You did it!
I tell you the entrance to the Prime Maze!
(You can now challenge the Prime Maze.)
町へ戻るReturn to the town
再挑戦するRetry
町へ戻るReturn to the town
良いものあるよ!
(素数ポイントで魔法を購入できます。)
Good stuff here!
(You can purchase magic with Prime Points.)
選択公理(素数ポイント127)Axiom of Choice (127 Prime Points)
反転公式(素数ポイント691)Inversion Formula (691 Prime Points)
大域切断(素数ポイント1213)Global Section (1213 Prime Points)
町へ戻るReturn to the town
数学者から素数大富豪の勝負を挑まれた!
You've been challenged to a PrimeQK match by the Mathematician!
よっしゃ!Alright!
結構ですNo, thanks
ぐは!やるな!
仲間になろう!
(数学者が仲間になりました。)
Wow! You did it!
I'll be your companion!
(The Mathematician has become your companion.)
町へ戻るReturn to the town
再挑戦するRetry
町へ戻るReturn to the town
素数の迷宮の最深部では数学者の亡霊が待ち受けていた!
素数大富豪3本先取で勝負だ!
(ただし残機は1本取られるごとに1つ減ります。)
この問題に正解できたら最初の先手番をやろう!
At the deepest part of the Prime Maze, the ghost of the Mathematician awaits!
First to win three rounds with PrimeQK match is the winner!
(However, you lose one life with each game taken.)
If you can solve this problem, you can have the first turn!
素数でないのはどれか!
Which one is not a prime number?
1: 1213
2: 131311
3: 13131311
4: 1313121311
$\mathbb{Q}(\sqrt{-23})$の類数はいくつか!
What is the class number of $\mathbb{Q}(\sqrt{-23})$?
1
2
3
4
$\mathbb{Q}(\sqrt{-6})$の類数はいくつか!
What is the class number of $\mathbb{Q}(\sqrt{-6})$?
1
2
3
4
$\mathbb{Q}(\sqrt{-163})$の類数はいくつか!
What is the class number of $\mathbb{Q}(\sqrt{-163})$?
1
2
3
4
ガウス素数でないのはどれか!;
Which one is not a Gaussian prime?
1: $1+\sqrt{-1}$
2: $1+2\sqrt{-1}$
3: $1+3\sqrt{-1}$
4: $1+4\sqrt{-1}$
素数でないのはどれか!
Which one is not a prime number?
1: 82589933
2: 4294967297
3: 6171054912832631
4: 1234567891010987654321
100番目に小さい素数はいくつか!
What is 100-th smallest prime number?
1: 521
2: 523
3: 541
4: 593
10000番目に小さい素数はいくつか!
What is 10000-th smallest prime number?
1: 10429
2: 10729
3: 104729
4: 107429
自然数$n$に対してオイラーのトーシェント関数$\phi(n)$が与え得ない値はどれか!
Which one cannot be the value of Euler's totient function $\phi(n)$ with any natural number $n$?
1
2
3
4
自然数$n$に対してメビウス関数$\mu(n)$が与え得る値はどれか!
Which one can be the value of Mobius function $\mu(n)$ with some natural number $n$?
1
2
3
4
選択公理と直接的に関係するのはどれか!
1: ラッセルのパラドックス
2: ブライスのパラドックス
3: シンプソンのパラドックス
4: バナッハ=タルスキのパラドックス
Which is directly related to the Axiom of Choice?
1: Russell's Paradox
2: Bryce's Paradox
3: Simpson's Paradox
4: Banach-Tarski Paradox
定数でない大域切断を持つのはどれか!
1: 種数0の閉リーマン面上の正則関数の層
2: 種数0の閉リーマン面上の正則微分形式の層
3: 種数1の閉リーマン面上の正則関数の層
4: 種数1の閉リーマン面上の正則微分形式の層
Which one has a non-constant global section?
1: Sheaf of holomorphic function on closed Riemann surface of genus 0
2: Sheaf of holomorphic differential form on closed Riemann surface of genus 0
3: Sheaf of holomorphic function on closed Riemann surface of genus 1
4: Sheaf of holomorphic differential form on closed Riemann surface of genus 1
オイラーのトーシェント関数$\phi(n)$にメビウス反転公式を適用して得られるのはどれか!
1: 定数関数
2: 恒等関数
3: 約数関数
4: フォン・マンゴルド関数
Which one can be obtained by applying Mobius inversion formula to Euler's totient function $\phi(n)$?
1: Constant function
2: Identity function
3: Divisor function
4: von Mangoldt function
3本先取した!
数学者の亡霊は静かに消え、あなたは光り輝く素数の秘宝を手に入れた!
おめでとう!
(終わりです。ありがとうございました。)
Victory! You've won three rounds!
The ghost of the mathematician fades away,
and you now got the radiant Treasure of Primes!
Congratulations!
(The end. Thank you for your playing.)
clearStatus
次の町へ行く
Go to next town
・いわゆる周回プレイです。
・秘宝の数、経過時間、素数ポイントが引き継がれます。
・経過時間は、難易度選択あるいは周回ボタンを押してからクリアまでの時刻差です。
(このクリア画面を表示している間の時間はカウントされません。)
・リセットすると周回情報は消失します。
* This is commonly referred to as loop play.
* Treasure Count, elapsed time, and Prime Points are carried over.
* The elapsed time is the time difference between arriving town and this victory.
(The time during displaying this message is not counted.)
* Choosing Restart will erase your loop play data.
冒険履歴
Adventure history
3本先取されてしまった!
あなたは目の前が真っ暗になった
You have lost 3 rounds!
The surroundings fade into darkness before your eyes...
コンテニュー(素数ポイントが半分になります)Continue (Prime Points will be halved)
Game Over
コンテニュー(素数ポイントが半分になります)Continue (Prime Points will be halved)
リセットRestart